
Pe 22/4 am fost in juriu de calificare cu P. Lucescu (Cotidianul) si Sorin Tudor. 19 echipe cativa veniti de departe, majoritatea studenti, multi cu experienta practica, multi cu master. Impresia generala intre durere fizica si haz (de necaz). Organizatorii ma prevenisera totusi : sunt din ce in ce mai slabi (fata de anii trecuti) .Toti au avut aceeasi tema : planificarea si prezentarea unei strategii de comunicare pentru schimbarea formei de guvernamant. Prima echipa ne a socat efectiv: formata din avocati , s au prezentat cu fermitate, fara nici un pic de indoiala sau de ezitari. Au repetat de trei ori aceleasi lucruri (doamna, daca repetati de trei ori un lucru , asta nu l face mai corect), nu nu, probabil ca nu intelegeti bis si rebis. Problema (comuna) pentru imensa majoritatea a celor care au prezentat nu este ca erau... slabi... sau nepregatiti... sau naivi. Nu, asta ar fi de inteles, de tolerat. Nu, problema, mult mai grava este ca ei nu intelegeau sensul si semnificatia intrebarilor puse de juriu. Confuzia in care pluteau e greu de descris ; ei faceau cu greu deosebirea intre ceea ce credeau, ceea ce stiau, ceea ce presupuneau, ceea ce recomandau , ceea ce sperau. Exemplu printre multe altele , trebuie sa convingem publicul urban de necesitatea schimbarii sistemului de vot. Domnisoara, cum veti face asta ? Publicul trebuie convins de necesitatea schimbarii sistemului constitutional. Da, dar cum ? Ei trebuie sa inteleaga , mesajul campaniei este ca schimbarea catre un nou tip de republica va aduce beneficii si va permite depasirea crizei. Ce fel de beneficii ? Publicul o sa faca legatura directa intre avantajele schimbarii si depasirea crizei. SAMD. Ceea ce faceau este sa ne bombardeze cu citate si cu sabloane, vorbeau despre targetare (trebuie targetare), despre spill over, despre purtatori intermediari de meaaje despre ce credeau ei ca suna bine. Domnisoara, ce inseamna purtator intermediar de mesaj ? Purtator intermediat de mesaj, inseamna, asa cum a spus xx.... cineva care prea mesajul si prin efect de spill over il disemineaza, de ex. un sofer de taxi. Domnisoara, eu sunt sofer de taxi. Cum ma convingeti sa va transmit mesajul pasagerilor mei ? Pai prin spill over, prin faptul ca intelegeti beneficiile brandului il veti comunica mai departe catre pasageri... Domnisoara, eu sunt sofer de taxi, citesc libertatea si ce a mai facut monica columbeanu, cum ma convingeti sa vorbesc despre brandul dvs ? Pai, simplu, veti intelege beneficiile schimbarii si prin forta repetitiei, mesajul va fi asimilat si transmis. Un coleg din juriu : domnisoara iesiti in strada acum si incercati sa repetati de 3 ori mesajul oricui doriti, credeti ca il va transmite mai departe ? Eu nu ies in strada . Apoi, de asemenea o tendinta a tuturor este de a pasa munca altcuiva. Un sir senin de propuneri de tipul societatea civila va distribui pliante... Ion Tiriac, Mihaela Radulescu vor fi purtatori de mesaj. Un task force de ziaristi eminenti va prelua mesajele principale ale brandului. O echipa de bloggeri printre cei mai populari vor creea stiri despre brand si vor prelua mesajele. In galaxia in care traiesc acesti oameni exista un depozit mare de oameni plictisiti care nu au ce face cu timpul lor. Acolo, Tiriac, Raduleasca, Hagi, sute de ziaristi, mii de ong isti stau si asteapta sa se intample ceva, anume sa vina niste consilieri, niste participanti la olimpiadele comunicarii si sa le spune scurt pe doi : mai fraierilor, voi nu stiti ce sa faceti, ia duce ti va si distribuiti pliante si mesaje pentru campania noastra ! Explica ti ne de ce Ion Tiriac sau Hagi pana acum nu s a implicat in campanii de comunicare pentru schimbarea formei de guvernamant ! Pentru candidatul din galaxia indepartata, raspunsul e simplu, nimic nu tulbura seninatatea si convingerile sale, pai evident, nu i a spus nimeni, nu a fost convins sa o faca . Bun, si cum il veti convinge ? Dar pentru cei din galaxia indepartata, cuvantul cum inseamna de fapt un indemn sa si repete convingerile, pai trebuie sa explice avantajele ....
Apoi candidati au probleme majore cu cronologia. In galaxia in care ei traiesc cronologia e altfel. Astfel ei propun fara ezitare intai o campanie de prezentare a avantajelor (mesajul nostru). Apoi pe urma, o dezbatere. Adica cum domnisoara, intai comunicati ca e mai bine asa (ex : cu republica prezidentiala) si pe urma faceti dezbatere despre cum e mai bine ? Dar care e problema ? Evident, in galaxia lor, timpul curge altfel deci probleme nu sunt.
Optimismul lor este imperturbabil si de neclintit. Vom face un site de web interactiv si o campanie virala. Cati vizitatori sperati sa aveti ? (sper, stiu, vreau, cred, trebuie sunt notiuni relative in galaxia lor) Raspunsul senin, milioane. Dumneavoastra cate siteuri cu milioane de vizitatori cunoasteti ? Siteul antena 1 are 30,000 de vizitatori Slide 10 Slide 10 pe zi cu toate stirile, cum credeti ca un site cu informatii despre schimbarea sistemului politic poate avea milioane de vizitatori ? Simplu, prin campanie de promovare va fi interesant si oamenii vor dori sa l viziteze. Dvs, care sunteti student si pasionat de politic, deci sunteti direct in targetul care este tinta campaniei voastre, care este ultimul site politic care l ati vizitat ? Dar extraterestrii nu au dubii, ei raspund senin ca ceea ce li se intampla lor nu este relevant pentru ca altcineva, ceilalti vor fi interesati de ce fac ei. In tren cand ati venit de la Timisoara, cu cati oameni ati vorbit despre campania voastra, pe cine credeti ca ar convinge ? Dar ei nu vorbesc in tren cu oamenii. Ei au venit sa repete juriului ceea ce vor ei sa faca. O a treia problema intalnita la majoritatea candidatilor este absenta oricarei notiuni despre dimensiune si timp. Toti vor sa faca campanii nationale in cateva saptamani. Sa schimbe opinia a milioane de oameni pe teme importante si greu de inteles, cu o conferinta cu profesori specialisti in domeniu care va fi preluata de televiziuni in direct. Care televiziuni, care direct, cu ce cost, cine se va uita la niste profesori care intamplator au sustinut si sustin in mod regulat conferinte de acest tip de ani de zile si care evident nu au schimbat decat opinia a catorva zeci de studenti participanti sunt chestiuni care nu nelinistesc candidatii nostri din moment ce ei traiesc impacati cu gandul ca atunci cand ei, da, ei, vor coordona aceasta campanie, lucrurile vor fi total diferite. Si daca nu sunt , exista solutii ingenioase. Televiziunile, presa, nu se poate lucra cu ele, ca sunt corupte. O sa facem noi, adica eu pentru ca vreau, o comunitate a mea, pe bloguri si pe web si pe urma pe televiziune digitala si cand o sa am comunitatea mea, de minim 50 % din populatia tarii o sa schimbam ce e de schimbat. Problema e pe jumatate rezolvata, dvs, vreti spune un membru al juriului. Dar organizatoarea comunitatii este invulnerabila la ironie cum este invulnerabila si la indoieli, desigur eu vreau si cand imi propun ceva reusesc , poate ne imprumutati si noua comunitatea aceeia cand e gata suspina un membru al juriului. Si daca nu e comunitate, exista desigur solutia cea mai simpla, o firma de publicitate. Cum de nu nu ne am gandit pana acum ? Noi am decis sa facem o campanie de comunicare pentru schimbarea sistemului politic si sa transmitem mesajul necesitatii schimbarii acestuia. Da, e corect, asta era tema exercitiului, asta era brieful primit, l ati inteles, dar cum veti face asta ? Oh, simplu vom contracta o firma de publicitate pentru campanie. Bun, dar daca firma face campania voi ce faceti ? Doar nu o sa punem noi banere, noi suntem consilieri. Doamna, pana la pus banere mai e, trebuie ca dvs sa spuneti unde se pun banerele alea, de ce se pun, ce scrie pe ele... Pai asta nu e treaba noastra, noi suntem consilieri, asta face firma.
Concluzia noastra: data viitoare trimiteti direct firma pe care o contractati. Si voi ramaneti in galaxia voastra.
Concluzia noastra: data viitoare trimiteti direct firma pe care o contractati. Si voi ramaneti in galaxia voastra.
.
Un comentariu:
hahahaha! Multumesc ca ai dat de veste pe Facebook, te pun in blogroll. Mi-ar placea sa stiu ce crezi despre ultimul meu post:)
Trimiteți un comentariu